Zwervend langs fijne plekjes in NL

We zijn twee keer per jaar met ons gezinnetje in Nederland. Zo waren we ook afgelopen week in het vlakke land, ‘zwervend’ door Nederland langs familie, vrienden en de mooiste plekjes. Ik neem je even mee naar een aantal pareltjes van onze Nederlandweek!

Het landje van Geijsel
Mijn stiefvader Jan is de 70 ruim gepasseerd, maar nog altijd houdt hij koetjes: Limousin koeien, biologisch. En achter zijn stal ligt ‘het Landje van Geijsel’, onder de rook van Amsterdam bij Ouderkerk aan de Amstel. Jan zet zijn land van half februari tot half mei onder water en binnen de kortste keren huizen er duizenden vogels. Een must voor vogelliefhebbers!

landje van Geijsel

Standup Inspiration
Als het even kan, zijn we erbij: lekker luisteren naar inspirerende verhalen en leuke mensen ontmoeten. Afgelopen keer vertelde o.a. Maarten Hunink dat hij een jaar als monnik gaat leven. En een jongeman – wiens naam ik niet meer weet – vertelt een heel mooi verhaal met de moraal: weet dat je een held kunt zijn voor een ander. De volgende editie van Standup Inspiration in Amsterdam is op maandag 2 juni!

standup Inspiration

Villa Vennendal
We hadden vorige week dinsdag een reünie van het Boost Your Business-weekend van afgelopen januari: in Villa Vennendal. Veel gezelligheid op een geweldige plek! En de eigenaresse, Frédérique, is zo’n leuk enthousiast mens. Ze heeft 1,5 jaar geleden het stokje overgenomen van haar ouders en is het concept ‘nostalgie met een knipoog’ meer en meer aan het doorvoeren, heel gaaf. Het landgoed ligt op iets meer dan steenworp afstand van de A28 bij Nunspeet, zonder dat je er iéts van hoort. Een heel fijn plekje met een bijzondere geschiedenis.

vergaderen Veluwe centraal in Nederland A28 Villa Vennendal

Aan de rode tafel met Hannah
Zo leuk: tijdens het Boostweekend in januari heeft Hannah daad bij het woord gevoegd om van haar rode tafel haar werk te maken. Aan haar rode tafel ontvangt ze iedereen die van ontmoetingen en inspiratie houdt, in alle vormen.  Hannah had haar ‘rode tafel’ én haar heerlijke recepten meegenomen naar Villa Vennendal voor een meedenklunch tijdens de Boostreünie. Ze leidt en laat gaan, helemaal afgestemd op wat er bij de tafelgenoten gebeurt en zo gebeuren er mooie dingen.  Ook jij kunt aanschuiven bij Hannah aan de rode tafel!

aan de rode tafel met Hannah

de SuykerBuyk [nabij Valkenswaard]
Alleen al bij de naam voel ik weerstand, maar onze kids vinden het zóóó leuk: het pannenkoekenhuis van de Familie Suykerbuyck.  Het concept is ter plekke tot in de puntjes uitgewerkt, kitsch en voor kids [waarvan op hun website helaas weinig van terug te vinden is #minpuntje].  Langs de plafondrand rijdt een treintje rond en de kids krijgen muntjes bij hun  pannenkoek waarmee ze een cadeautje mogen uitzoeken in het ‘Suykerbuyckwinkeltje’. En verder is er veel zoet en suiker én een lekkere salade voor mama :-).

Suykerbuyck pannenkoekenhuis

Mooi-ruitje.nl
De meeste Berghutfans weten het wel: onze dekbedden zijn van Mooi-Ruitje.nl. En voor de inrichting van Berghutje, gingen we weer even langs bij Nicole, in haar mooie Brabantse boerderij. Haar passie breidt zich inmiddels verder uit naar eten. Als het aan mij ligt, verkoopt Nicole voortaan niet meer alleen ruitjes, maar worden de ruitjes onderdeel van een complete eetbeleving bij Nicole… 🙂

mooi-ruitje.nl

Camping 3 Akers [Noord Holland]
De Woude: een eiland in Noord Holland waar je met een pontje komt. Vanaf de pont linksaf kom je na een paar kilometer lopen in het land van Mamalou: camping 3 Akers. Caravans pimpen is nu helemaal hot en Yvon deed het 7 jaar geleden al. En hoe! We hebben weer ontzettend genoten. Het is gewoon een camping om van te houden.

camping 3 Akers Noord Holland

PS: het campinghoogtepunt voor onze jongens: paaseieren zoeken!

paaseieren zoeken camping 3 akers

Speelpark Oud Valkeveen
Nadat onze 7-jarige afgelopen najaar zijn eerste – positieve – achtbaanervaring had, wilde hij deze week hééél graag naar een pretpark met een achtbaan. In een voor ons acceptabele straal van reistijd vanaf 3 Akers kwamen we na een internetzoektocht uit bij Oud Valkeveen in Naarden. “Dit wordt een dag voor onze kids”, daar hadden we ons op ingesteld. Maar het werd een heerlijke familiedag! Wat een fijn groen park vol picknickbanken, speelplezier voor peuter tot puber én ware attracties. O ja, er zit ook nog een strandje bij. Amper wachttijden, nog geen 10 euro per persoon en relaxed publiek.

Oud Valkeveen speelpark pretpark attractiepark Naarden

Het strand van Castricum
Onze jongens – 7 & 5 – hebben voor het eerst strandzand onder hun voeten gevoeld met mooi weer! Een nieuwe wereld ging er voor hen open. Tja, en dat ben ik dan: ik vind het extra leuk om op een strand te zijn waar alle ondernemers met elkaar samenwerken om het meest duurzame strand van Nederland te zijn. Mooi initiatief! En daarnaast is het een heerlijk fijn strand, zonder kapsones.

strand castricum

En laat ik mijn twee voormalige ‘thuizen’ in Nederland niet vergeten:

Wakker worden aan het Abcoudermeer…

Abcoudermeer_

…en achterop de fiets door Utrecht!

achterop de fiets door Utrecht

Bedankt voor deze mooie 10 dagen, Nederland!